Spotkanie 7. E-usługi .
E- usługa umożliwia klientowi, czyli usługobiorcy, dostęp do oferty wybranego dostawcy, a przy tym nie wymaga obecności obu stron w tym samym miejscu i czasie. E- usługa może być świadczona za pośrednictwem kilku kanałów, takich jak internet, telefonia komórkowa, telewizja cyfrowa, satelitarna. Sam proces e - usługi jest w dużej mierze zautomatyzowany i nie wymaga każdorazowej ingerencji człowieka po stronie usługodawcy.
Najczęsciej spotykane e- usługi :
-e - finanse
-e - handel
-e- praca
-e - nauka
-e - turystyka
e - biznes
e - ubezpieczenia
e - kultura
e -zdrowie.
Zalety :
1. Minimalizaja kosztów podróży z domu do miejsc świadczenia usługi
2.Mniejsze koszty wynajmu pomieszczenia, potrzebnego do świadczenia usługi.
3. Mniejsze ceny towaru dostępne w firmach internetowych
4. bardzo szybka wymiana infromacji miedzy e - pracownikami
5. Możliwosc kontaktów oneline niezależnie od odległosci miedzy usługodawcą a usługobiorcą.
E-nauka - to forma zdalnego przekazywania wiedzy, wykorzystująca środki elektronicznej transmisji informacji. Szczególnie popularne jest nauczanie języków obcych ta metodą. Istnieją już wirtualne uniwersytety i studia, np. Polski Uniwersytet Wirtualny.
Zalety telepracy :
Mniejszy stres związany z pracą w grupie, brak konfliktów w miejscu pracy
pracodawca oszczedza na kosztach organizacji miejsca pracy
eliminacja niedogodnosci i kosztów związanych z dojazdami
możliwosc zatrudnienia osób niepełnosprawnych
większa swoboda w sposobie realizacji zadań zleconcyh
Wady telepracy :
utrudniona kontrola pracownika
zagrożenie poczuciem wyobcowania
trudność w oddzieleniu pracy od życia prywatnego
nienormowany czas telepracy
Rodzaje telepracy :
Chaupnicza :
- wyłączna
-częsciowa
Nomadyczna - wykonywana w różnych miejscach poza siedzibą firmy np u klienta .
Phishing - słowo powstałe ze skrzyżowania dwóch angielskich słów: (fishing - wędkowanie) i(password - hasło). Oznacza proceder wykradania od internautów ich poufnych danych: haseł dostępowych, loginów itp
Najczęsciej spotykane e- usługi :
-e - finanse
-e - handel
-e- praca
-e - nauka
-e - turystyka
e - biznes
e - ubezpieczenia
e - kultura
e -zdrowie.
Zalety :
1. Minimalizaja kosztów podróży z domu do miejsc świadczenia usługi
2.Mniejsze koszty wynajmu pomieszczenia, potrzebnego do świadczenia usługi.
3. Mniejsze ceny towaru dostępne w firmach internetowych
4. bardzo szybka wymiana infromacji miedzy e - pracownikami
5. Możliwosc kontaktów oneline niezależnie od odległosci miedzy usługodawcą a usługobiorcą.
E-nauka - to forma zdalnego przekazywania wiedzy, wykorzystująca środki elektronicznej transmisji informacji. Szczególnie popularne jest nauczanie języków obcych ta metodą. Istnieją już wirtualne uniwersytety i studia, np. Polski Uniwersytet Wirtualny.
Zalety telepracy :
Mniejszy stres związany z pracą w grupie, brak konfliktów w miejscu pracy
pracodawca oszczedza na kosztach organizacji miejsca pracy
eliminacja niedogodnosci i kosztów związanych z dojazdami
możliwosc zatrudnienia osób niepełnosprawnych
większa swoboda w sposobie realizacji zadań zleconcyh
Wady telepracy :
utrudniona kontrola pracownika
zagrożenie poczuciem wyobcowania
trudność w oddzieleniu pracy od życia prywatnego
nienormowany czas telepracy
Rodzaje telepracy :
Chaupnicza :
- wyłączna
-częsciowa
Nomadyczna - wykonywana w różnych miejscach poza siedzibą firmy np u klienta .
Phishing - słowo powstałe ze skrzyżowania dwóch angielskich słów: (fishing - wędkowanie) i(password - hasło). Oznacza proceder wykradania od internautów ich poufnych danych: haseł dostępowych, loginów itp
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz